Sådan holder du dig i form på din rejse

//Sådan holder du dig i form på din rejse

Sådan holder du dig i form på din rejse

Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde med de hjemmesider, der linkes til.  

Står du over for en længere rejse, der måske hiver flere ugers faste rutiner ud af kalenderen? Så kender du nok til frygten omkring tallet på vægten, når du er tilbage. Lige meget om du bruger flere forskellige badevægte, må mange desværre erkende, at der er sket en vægtøgning efter flere ugers ferie. Heldigvis er der nogle gode råd til dig, så du nemmere kan holde vægten.

Vi kommer med gode tips, du kan bruge både under og efter din ferie, så du kan finde tilbage til din normale vægt igen. Det kræver nemlig ikke særligt meget at gøre en lille indsats for at holde vægten på ferien, så læs med, og bliv inspireret af vores gode tips.

Pas på med alkohol og søde sager

Én ting, som vi danskere elsker på ferier, er selvfølgelig en god omgang selvforkælelse. For mange kan det godt tage lidt overhånd, hvilket betyder alkohol hver dag, og det samme gør sig gældende for søde sager. Og det er netop disse små ting, der kan påvirke din vægt. Grundet varmen vil du måske opleve, at du ikke spiser særligt meget på din ferie. Men desværre kompenserer det ikke for et øget indtag af alkohol og sukker.

I stedet for bør du lave en regel om, at du må få alkohol to gange ugentligt. Sukker bør du også holde på et minimum eller i hvert fald overveje, hvilke former for sukker du indtager. Kiks kan være et fint alternativ, da det også kan give en bedre mæthedsfornemmelse end eksempelvis slik.

Vær aktiv, og hold dig i topform

Vi ved alle sammen, at motion er vigtigt for en sund og stærk krop. Men på ferien kan det godt blive nedprioriteret en smule, og selvom det er ganske ufarligt, kan det være en god idé at komme afsted. For ved at være aktiv på din ferie kan du meget bedre tillade dig at nyde feriemaden uden at frygte tallene på vægten, når du kommer hjem.

Du kan vælge at tage løbeskoene med og gå en rask tur tre gange om ugen. Det kan også være, at du vil prøve kræfter med vandsport, som er god motion, der tilmed er sjovt. På den måde bliver du godt aktiveret i det gode vejr. Og hvem vil ikke gerne dyrke motion og få sol på samme tid?

Spis varieret derhjemme

Hvis du hellere vil tage konsekvenserne af en ægte nydelsesferie, kan du heldigvis hurtigt komme af med de overflødige kilo. Det sværeste kan være tilvænningsprocessen, der følger med, når du er hjemme igen. Her skal du lægge alle de søde sager og alkohol fra dig, så du kan komme tilbage på sporet.

Når du begynder at spise varieret og sundt igen, vil din krop automatisk finde tilbage til sin idealvægt. Det kræver selvfølgelig, at du lader fristelserne ligge i en periode, så du bliver helt omstillet til hverdagskosten igen. Du kan også vælge at passe lidt mere på kulhydraterne og erstatte disse med grøntsager til aftensmaden. På den måde kommer du endnu hurtigere tilbage.

By |2019-11-11T18:39:33+00:00november 5th, 2019|Categories: Gode råd|0 Comments

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.